مدل مورد بحث در این گزارش 2 خودرو کیا سورنتو با تویوتا هایلندر هیبریدی است. درست است که سورنتو برای مقایسه با نمونه هایلندر کمی کوچک است، اما با توجه به مشخصاتی که دارد می توان گفت که این خودرو اکنون می تواند با خودروهای بزرگتر رقابت کند بنابراین می توان گفت، این مقایسه بسیار عادلانهتر از چیزی است که به نظر میرسد.
کیا سورنتو، با وجود جمع و جور بودن دارای فناوری بالا و راحتی است؛ در مقایسه دیگر تویوتا هایلندر هیبریدی قرار دارد، یک کراس اوور سه ردیفه با قدرت بالا !
سورنتو: در قسمت جلویی، این خودرو دارای کابین جادار و خوش نقشه است. نکته حائز اهمیت در طراحی این خودرو استفاده از چرم طبیعی است و صفحه نمایشی لمسی روی آن به کار رفته شده که به زیبایی کابین افزوده است.
تویوتا فضای ذخیره سازی زیادی دارد و حتی یک حفره کوچک مکعبی زیر سیستم اطلاعات سرگرمی برای نگه داری گوشی به کار برده شده است؛ همچنین یک دریچه ای برای اتصال تلفن همراه به پورت USB در نظر گرفته شده است.
سورنتو: کیا به صورت استاندارد سورنتو را با صفحه نمایش ۸.۰ اینچی و با Android Auto بی سیم و Apple CarPlay ارائه می دهد. تنها نقطه ضعفی که این خودرو دارد، استفاده از سیستم UVO است. همچنین این خودرو دارای یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سرگرمی است که استفاده از آن آسان بوده که با وضوح بالا ارائه می شود.
برخلاف هایلندر، سورنتو یک پشت آمپری ۱۲.۳ اینچی کاملاً دیجیتالی ارائه میدهد که مانند سیستم سرگرمی کار با آن آسان بوده و یک صفحه نمایش واضح ارائه میدهد. سیستم صوتی فراگیر Bose توسط audiophiles، برای کسانی که در ردیف سوم هستند، مورد استفاده قرار می گیرد اما ممکن است کمی تغییر کند.
صفحه نمایش واضح است و وضوح خوبی را ارائه میدهد؛ همچنین، دارای امکاناتی برای کنترل وضعیت آب و هوا است که بسیار جالب به نظر میرسد، نکته جالب این است که اتصال به Apple CarPlay و Android Auto در آن سریع و بدون دردسر است. بر خلاف سورنتو، مجموعه برخی امکانات هایلندر ترکیبی از آنالوگ - دیجیتال است. یک صفحه نمایش ۷.۰ اینچی MID تمام اطلاعات خودرو را نمایش میدهد در حالی که سیستم ترکیبی و speedo در هر دو طرف قرار دارند.
سورنتو: در کیا یک توربو ۲.۵ لیتری باعث ایجاد قدرت می شود که توسط یک گیربکس DCT هشت سرعته ارائه میشود. سورنتو با حداکثر قدرت ۲۸۱ اسب بخار و بیشترین گشتاور ۳۱۱ پوند فوت از زیر ۲۰۰۰ دور در دقیقه، یک کراس اوور فوق العاده ارائه می دهد. گیربکسی که در این خودرو به کار رفته است، ابعث حرکت سریع خودرو می شود که می توان از رقبای دیگر سبقت گرفت.
هایلندر: این نسخه از تویوتا با وجود اینکه از نظر فنی به عنوان یک کراس اوور طبقه بندی میشود، اما بیشتر به یک شاسی بلند نزدیک است. یک موتور ۲.۵ لیتری هیبریدی باعث ایجاد ۲۴۳ اسب بخار قدرت می شود با یک گیربکس ECVT ارائه می شود.